”Tauko kaikesta” ja ”Kuuntele sisintäsi ovat viestejä, joita Helsingin Tuomasyhteisö yrittää saada läpi Sanoma Median 52 eri verkkosivuilla tarkoin valitulle kohderyhmälle.
Kyseessä on Tuomasmessun ensimmäinen sähköinen kampanja, jossa kerrotaan Tuomasmessusta laajalle yleisölle digi-maailmassa. Ideana on löytää muun verkkokäyttäytymisen perusteella henkilöitä, jotka saattaisivat olla kiinnostuneita juuri Tuomasmessun kaltaisesta toiminnasta.
– Meillä oli sama viesti kesämessukampanjassa. Halusimme kokeilla sitä nyt verkossa, kertoo Tuomasyhteisön viestintävastaava Aino-Maija Gerdt.
Kyse on niin sanotusta tulospohjaisesta mainonnasta (tässä tapauksessa Sanoma Network Opimizer -tuotteesta), jonka ideana on siivilöidä verkkokävijöistä ne, jotka ovat potentiaalisimmat asiakkaat.
– Maksamme sen mukaan kuinka meidän sivuillamme on kävijöitä. 1000 klikkauksen kampanjan hinta on suunnilleen samaa tasoa kuin yhdellä perinteisellä lehtimainoksella.
Klikkaukset eivät ole sattumanvaraisia vaan niin sanotusti laadukkaita. Ilmoitus näytetään vain valikoidulle joukolle valikoiduissa medioissa. Mainoslupaus näyttäisi Gerdtin mukaan ainakin toistaiseksi pitävän paikkansa
– Tosin se, että ihminen kiinnostuu Tuomasmessusta ja se että hän todella tulee paikalla, vaatii yleensä pienen viiveen. Itse havahduin Tuomasmessun olemassaoloon vasta viisi vuotta sitten. Aiemmin minulla ei juuri ollut tietoa siitä, Gerdt sanoo.
Kampanjan ensimmäisinä päivinä vierailuja Tuomasmessun sivuille on tullut noin 60 päivittäin.
– Ja mikä parasta, vierailijat ovat myös tutustuneet Tuomasmessun tuleviin messuihin ja muuhun toimintaan. Toivottavasti uusia kasvoja rupeaa näkymään myös messuissa, Gerdt toivoo.
Tuomasmessun verkkokampanja on optimoitu näkymään vain pääkaupunkiseudulla.
Ilmoita asiavirheestä