Reilu kauppa kasvussa

Reilu kauppa jatkoi viime vuonna Suomessa kasvuaan. Kehitystä oli sekä tuotteiden myynnin kokonaisarvossa että tuotteiden määrässä. Vuonna 2010 Suomessa ostettiin Reilun kaupan tuotteita yhteensä 93 miljoonalla eurolla. Keskimäärin jokainen suomalainen kulutti Reilun kaupan tuotteisiin melkein euron enemmän kuin edellisvuonna, eli 17,30 euroa.

Eniten rahaa suomalaiset käyttivät Reilun kaupan kahviin, banaaneihin, viiniin, kukkiin ja Reilun kaupan puuvillasta valmistettuihin tuotteisiin, tässä järjestyksessä. Reilun kaupan kahvia myytiin Suomessa viime vuonna 547 000 kiloa ja banaania puolestaan 8,1 miljoonaa kiloa.

Suomessa tuli viime vuoden kuluessa markkinoille yhteensä 200 uutta Reilu kauppa -sertifioitua tuotetta, ja tuotteiden kokonaismäärä kasvoi 1600:een.

Edellinen artikkeliKristillinen adressi Helsingin Sanomia vastaan
Seuraava artikkeliKirkon Ulkomaanapu vaatii EU:n maatalouspolitiikalta johdonmukaisuutta