Muutakin kuin musiikkia

kls2

Muutama vuosi sitten Kls. julkisti samoilla festareilla suuren hyvien tekojen kampanjan. Kls.:n laulaja Perttu kertoo oheistoiminnan olevan tärkeä osa bändin toimintaa.

– Totta kai musiikki ja sanoma ovat pääasioita, mutta itse olen tykännyt aina sellaisista bändeistä, joilla on muutakin kuin musiikkia. Se osoittaa, että bändi arvostaa fanejaan ja jaksaa nähdä vaivaa, Perttu sanoo.

Myös kls. keksii kampanjoita ja kisoja nimenomaan faneja innostaakseen.

– Meidän mielestä on kiva keksiä jotain hauskaa meidän faneille. kls.:n fanit ovat yhteisö, jota koetamme pitää elävänä, ettei ole pelkää musaa vaan myös pientä hauskaa oheistoimintaa.

Muutaman vuoden takainen Hyvyyden eteen -kampanja on edelleen voimissaan, Perttu kertoo. Ideana kampanjassa on se, että nuori tekee jonkin hyvän teon elämässään ja haastaa teon kohteen laittamaan hyvyyden eteenpäin. Hyviä tekoja voi raportoida kampanjan nettisivuilla.

– Sinne tulee vieläkin uusia kertomuksia ja juttu pyörii omalla painollaan.

Uudessa festarikisassa kls. haluaa aktivoida faneja kesälomilta festaritunnelmaan. Kisaan voi osallistua tekemällä joukkueena video jostakin bändin uuden albumin lauluista. Voittajalla on mahdollisuus päästä esiintymislavalle Maata Näkyvissä -festareilla.

Onko kls. suomalaisista gospelbändeistä ainoa, joka kehittää aktiivisesti faneilleen oheistoimintaa?

– Olen katsellut, että Sarasteella olisi jotakin ollut. Mutta en oikein osaa sanoa tuohon mitään, ehkä me sitten ollaan, Perttu sanoo.

Katso festarikisan ohjeet kls.:n Facebook-sivulta.

Hyvyyden eteen -kampanja

Edellinen artikkeliPaavin opit perille: Mersu myyntiin – pyörä tilalle
Seuraava artikkeliKirkkovenesoudun suosio yllätti