Kirkollisten somevaikuttajien mukaan kirkon pitää olla siellä, missä ihmisetkin – eli somessa

Kirkossa markkinoinnin käyttöön on perinteisesti liittynyt epäluuloja, eikä markkinoinnin työkaluja vieläkään sovelleta täysin, sanoo brändäystä osana kirkon viestintää tutkinut TT Laura Kokkonen. Kokkonen tutki väitöskirjassaan luterilaisen ja ortodoksisen kirkon viestinnän aineistoja, kuten viestintästrategioita ja seurakuntavaalien kampanjoita. Keskeinen tulos oli, että kirkko kytkeytyy brändäykseen monin tavoin, vaikkei siitä mielellään puhukaan. – Jotkin markkinointiviestinnän keinot hylätään kirkolliseen…

Kiitos, kun tuet luotettavaa journalismia!

Uuden tilaajan etu: Ensimmäinen kuukausi vain 1 €!

Innostutko ajankohtaisista aiheista ja laadukkaasta merkityksellisestä sisällöstä? Jos et ole vielä Kotimaan digitilaaja, nyt on loistava hetki tutustua mediaan ja aloittaa tilaus. Saat ensimmäisen kuukauden erikoishintaan vain 1 €, ja pääset syventymään kiinnostavaan sisältöömme välittömästi.

Erikoistarjous on voimassa vain rajoitetun ajan ja ainoastaan uusille asiakkaille.

Kuukauden tutustumisjakson jälkeen Kotimaan digitilaus jatkuu automaattisesti hintaan 9,90 €/kk, voit perua tilauksen koska tahansa ennen seuraavan laskutuskauden alkua.

Oletko jo tilaaja? Kirjaudu tästä

Ilmoita asiavirheestä
Edellinen artikkeliLuonto puhuu: Käenpiika on outolainen tikkojen joukossa
Seuraava artikkeliUkraina pyrkii eroon Venäjästä myös kirkollisesti

Ei näytettäviä viestejä