Pelkkää armoa

Hänen (Jeesuksen) täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. (Joh. 1:16)
b2ap3_thumbnail_Kastekynttil.jpg

Miksi armoa ei voi koskaan ansaita, vaan se on pelkkää armoa?

 

Miten sinä ymmärrät armon?

 

Keille Jumalan armo kuuluu vai haluaisimmeko ennemmin kuulla tekojemme mukaisen Jumalan tuomion?

 

Mitä pelastuminen kadotukselta ja syntien anteeksi saaminen meille merkitsee?

 

Voimmeko vajota niin syvälle syntiin, ettei Jumalan armo enää meille kuuluisi?

 

Kaikki julkaistut blogini:

Juhan blogit

Blogiarkisto

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. >>Minulle edellä mainittu tarkoittaa koko evankeliumia ei osia sieltä täältä ja kaikki alkaa kuulemisesta ja juuri parannuksen tekemisestä ja evankeliumin uskomisesta, muuta perustaa ei voi laittaa.>>> Ari

    Kirjoituksesi paljastavat, Ari, että sinulla menee evankeliumi ja laki täysin sekaisin.¨
    Nyt elät lain alla, kuten meille todistat.

  2. >>VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, siis voiman tehdä niin kuin Jeesus Sanoo ”äläkä enää syntiä tee”.>>>

    Tällaista voimaa sinulla ei ole itselläsikään, Ari. Ikävä sanoa, mutta sinua on pahasti petetty.
    Jumalan lapseus ei merkitse synnittömyyttä, vaan armahdusta ja elämää Jeesuksen seuraajana.
    Jeesuksen seuraaja on armahdettu syntinen. Hän ei mene toisten luo kerskumaan rinta rottingilla, vaan hän on ristin kantaja.
    Hän laulaa:
    Näin syntisenä, Herra
    on pakko taivaltaa,
    kanssasi tiellä taivaan
    perille kulkea.
    En paremmaks voi tulla,
    en hyväks ollenkaan,
    mutt kuitenkin, oi Herra
    sun käsiis jäädä saan…

  3. Pelkkää armoa

    Nämä lahjat Pyhä Henki lupaa ja ojentaa meille pyhässä evankeliumissa. Usko on ainoa keino, jolla me tartumme lupaukseen, otamme sen vastaan, käsitämme sen koskevan itseämme ja saamme sen omaksemme. Usko on Jumalan lahja, jonka avulla me evankeliumin sanasta opimme oikein tuntemaan lunastajamme Kristuksen ja luottamaan häneen. Uskolla me tiedämme, että meillä yksin hänen kuuliaisuutensa vuoksi, yksin armosta on syntien anteeksiantamus, että Isä Jumala pitää meitä vanhurskaina ja että saamme iankaikkisen autuuden.

    Tämä merkitsee samaa kuin Paavalin sanat: Uskon kautta me tulemme vanhurskaiksi (Room. 3:28); usko luetaan meille vanhurskaudeksi (Room. 4:5). Paavali sanoo myös, että Kristuksen, ainoan välimiehen, kuuliaisuus tekee meistä vanhurskaita ja että yhden vanhurskaus koituu kaikille ihmisille uskon kautta tapahtuvaksi vanhurskauttamiseksi (Room. 5:19-18). Usko ei vanhurskauta sillä perusteella, että se on erityisen hyvä teko tai ihana hyve, vaan siksi että se tarttuu pyhän evankeliumin lupaukseen ja siten ottaa omakseen Kristuksen ansion. Kristuksen ansio täytyy näet uskolla saada meidän omaksemme, jos kerran meidän on määrä sen varassa tulla vanhurskaiksi.

    Näin ollen se vanhurskaus, jonka Jumala sulasta armosta lukee uskolle ja uskoville kuuluvaksi, on Kristuksen kuuliaisuus, kärsimys ja ylösnousemus; hän on meidän sijastamme täyttänyt lain ja maksanut hyvityksen synneistämme.
    Tunnustuskirjat/Yksimielisyyden ohje (sivu 491, kohdat 10-14)

  4. Ari, pyysit Raamatun lausetta, joka osoittaisi ajattelussasi virheellisyyksiä.
    Matt.18: 21-35.

    Tuossa kuvataan, miten pitää siihen kertomaasi isään suhtautua, joka käy joka sunnuntai kirkossa rukoilemassa syntejään anteeksi hakattuaan vaimonsa ja lapsensa joka perjantai. Se, mitä vaimon ja lasten (kanssa) pitäisi tehdä,on oma asiansa. Ei ole lapsen vika,jos hänen isänsä on alkoholisoitunut, tekopyhä kusipää.

  5. Jorma Ojala, eihän joku vankilassa koko ikänsä asunut voi ymmärtää mitä vapaus tarkoittaa, samoin synnin orja vaikka luulee (on uskonut valheen) olevansa vapaa ei voi ymmärtää mitä todellinen vapaus Jeesuksessa on, katsotte omiin kykyihinne elää Jumalan tahtoa ette elä Jeesuksessa ja Hänen antamassa vapaudessa, kuulette valheen opettajan äänen ette Rakkaan vapahtajamme ääntä.

  6. Hyvä Ari, miksi puhut valheen opettajista aina silloin, kun Raamatun sana puhuttelee ja nuhtelee sinua?
    Sinulla ei ole valtaa sanoa missä Pyhä Henki toimii, ei liioin kieltää sitä keneltäkään Jeesukseen uskovalta.
    Ainoastaan viinitarhan isäntä, Jumala itse, karsii ne oksat, jotka eivät tuota hedelmää. Muiden uskovien tuomitsemisen sijasta olisi parempi rukoilla oman pelastuksen puolesta.

  7. Jorma Ojala:”Ari, miksi puhut valheen opettajista aina silloin, kun Raamatun sana puhuttelee ja nuhtelee sinua?”

    Anteeksi, missä Sana puhuttelee ja nuhtelee?

    Kun sanon että Jeesus tekee vapaaksi niin en valhettele kun sanon olevani todella vapaa vai valehteleeko Jeesus kun Sanoo tekevänsä todellavapaaksi??

  8. Jorma Ojala, seuraava on Jeesuksen Sanoja

    Joh.8
    31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: ”Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
    32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi”.
    33 He vastasivat hänelle: ”Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: ’Te tulette vapaiksi’?”
    34 Jeesus vastasi heille: ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
    35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
    36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Juha Heinilä
Juha Heinilä
Olen IT-suunnittelija Vantaan Rajakylästä. Kuulun Pyhän Kolminaisuuden luterilaiseen seurakuntaan, joka on Suomen evankelisluterilaisen lähetyshiippakunnan Vantaan seurakunta. Luen mielelläni vanhoja hyviä luterilaisia kirjoja. Käsittelen blogissa kristityn elämää unohtamatta Raamattua ja Tunnustuskirjoja.