MARS osa II

Katselin TV:stä ohjelmaa antiikin mahdollisista astronauteista ja se palautti mieleeni vanhan Raamattu-löydökseni, joka ehken kertoo uskoavaruuden olioista. Eli olkaapa hyvä: kertomus Genesis 6 jae 4 :
4 הנפלים היו בארץ בימים ההם וגם אחרי־כן אשר יבאו בני האלהים אל־בנות האדם וילדו להם המה הגברים אשר מעולם אנשי השם
4 1)The Nephilim were in the earth in those days, and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bore children to them; the same were the 2) mighty men that were 3) of old, the men 4) of renown.
Alkaen boltatusta kirjaimesta mim sanassa shem saadaan 13 kirjaimen skipein 6 kirjainta M A D M SH M
ja huomataan että els-salaus päättyy saman SH M sanaan kuin mistä on alkanutkin. Englantilaisella yo. käännöksellä et tee mitään, sillä numeroidut sanat ovat oikeasti 1) alaslaskeutuneet 2) ylösnousevat 3) avaruudesta 4) tulipatsaan.
Näin saadaan ensin tarkasti käännetyn teksti: Alaslaskeutuneet olivat noina päivinä maassa ja senjälkeen kun jumalien pojat tulivat ihmisten tyttärien luo ja ottivat vaimoikseen kaikki kauneiksi katsomansa. Nämä olivat ylösnousevia miehiä avaruudesta tuon tulipatsaan.
Ja muistanemme että Madm on yksi Marsin heprealainen nimi. Joten krypta selventää mistä tulipatsaasta oli kyse: madm ha shem = Marsin tulipatsas.
Kun saatu els 13:sta tuottama yhdistelmä madm päättyy vielä jumala eli elohjim sanan loppupäätteeseen -im els-sanassa shem, voimme ilman suurtakaan tuskaa lukea koodin sanaksi madim, joka nykyhepreassa kuten vanhassakin tarkoittaa – Mars planeettaa !

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli
  1. Mitä vielä noihin ”jättiläisiin” tulee, niin näyttää heitä löytyvän Israelin kansan historiasta.

    (1) Og, the King of Bashan”Og, Basanin kuningas, oli ainoa, joka refalaisista enää oli jäljellä. – Hänen rautainen hauta-arkkunsa on vieläkin nähtävänä ammonilaisten pääkaupungissa Rabbassa. Arkun pituus on tavallisella kyynärämitalla mitattuna yhdeksän kyynärää ja sen leveys neljä kyynärää (5Mo3:11).” Noin (4,5 x 2m) isoa arkkua ei aivan pienelle kuninkaalle liene tehty.

    (2) Goliath of Gath (1Sam17:4): ”Ja filistealaisten leiristä lähti päämies, nimeltä Goljat, Gatista, jonka korkeus oli kuusi kyynärää ja jänneväli.” Noin 3m.

    Lisäksi (3) Jisbi-Benob, gatilaisen Raafan jälkeläinen (2Sam21:16,17).

    (4) Saph (also called Sippai) (2 Sam. 21:18; 1 Chron. 20:6)

    (5) Lahmi (2 Sam. 21:20; 1 Chron. 20:6)

    (6) An unusual anonymous giant (2Sam21:20)

    Edellisistä (2Sam21:22) toteaa: Nämä neljä gatilaista Rafan jälkeläistä kaatuivat Daavidin ja hänen miestensä lyöminä.

    (7) Anak

    (8) Ahiman (See Num. 13:22; Josh. 15:14; Judges 1:10)

    (9) Sheshai, a son of Anak (See Num. 13:22; Josh. 15:14; Judges 1:10)

    (10) Talmai, son of Anak

    Lisäksi eemiläisten sanotaan (5Mo2:10) olleen lukuisa ja kookas kansa niinkuin anakilaiset. Joten mikä on lopputulema noiden kookkaiden ”jättiläisten” asumapaikasta, kun kerran israelilaiset taistelivat heitä vastaan.

    • Ulkoavaruudesta laskeutunet nefilimit saivat jälkeläisiä maan tytärien kansa ja nämä jälkeläiset ovat toki voineet olla isokokokoisia.

    • Tuossa on vaan pari loogista ristiriitaa jälkeläisten suhteen. 1Mo6:2 kirjoittaa Jumalan pojista, jotka huomasivat ihmisten tyttäret ihaniksi. Mikseivät he huomanneet Jumalan tyttäriä ihaniksi? Toinen ongelma on siinä, että miksei Jumalan pojista sitten syntynyt ihmisten tyttärien kanssa Jumalan poikia, vaan ”jättiläisiä”?

    • Koska Jumalien tyttäriä ei kenties ollut mukana retkikunnassa. Ja toki ehken kookkaat nefilimit saatoivat kantaa geenistöä,joka yhdessä maan tyttärien kansa aikansai pitkiä lapsia. Neflimienkoko ei ole tietenkään mikään kumoaja alien-teorialle.

    • Tämän ongelman varsinainen ydin ovat nuo Jumalan pojat. Keitä he siis ovat, joille syntyi lapsia, joista sanotaan, että he olivat ”sen ajan maailman mahtimiehiä, mainioita sankareita.” Kaiketi he olivat senajan maallisia hallitusmiehiä ja kuninkaita. Varsinaisesti tuo sana ”Jumalan pojat” esiiintyy (Ps82:6), jossa todetaan: Minä sanon: ”Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia; kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa.” Tuota edeltää (Ps82:1) alku; ”Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä.”

      Sitten seuraavaksi Jumala nuhtelee noita ”jumalia”. (2) ”Kuinka kauan te tuomitsette väärin ja pidätte jumalattomain puolta? Siihen keitä he olivat on viite (Joh10:34-35): ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: ’Minä sanoin: te olette jumalia’? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli — ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin .” Tämä sana ei mielistäni sovi maailman mahtimiehiin, vaan heihin, joille oli uskottu hengellinen esivalta (Jumalan pojat), mutta jotka menettelivät väärin, kuten Jumalan pojat tuossa (1Mo6:4).

    • Jumalan pojat, tarkoittaa Raamatun teksteissä, enkeleitä, demoneita ja ihmisiä. Te olette jumalia viittaa taas jumalallistamis-prosessiin, joka läntisessä, protenstanttisessa teologiassa tunnetaan pyhityksenä joka on tätä vastaava käsitys, vaikkakin suppeampi. Patristisessa kirjallisuudessa käytetään nimitystä teistä tulee jumalia, jolla viitataan samanaikaisesti Jumalan kuvan kirkastumiseen, että ihmisen ja Jumalan väliseen todelliseen eroon. Jumala on saavuttamaton, ääretön, ihminen rajallinen ja luotu. Ja vain luomaton voi asua luodussa, ja asettua asumaan rajalliseen. Perinteisesti, jumallistuminen jatkuu kuoleman jälkeen loputtomasti, vaikka sillä voi olla rajansa.

    • Noihin ”Jumalan poikiin” viittaa myös (2Mo7:1), kun Jumala sanoi Moosekselle. ”Minä asetan sinut Jumalaksi ’ĕ·lō·hîm´ /Jumaliksi Faaraolle ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.” Moosesta voi täten hyvällä syyllä kutsua ”Jumalan pojaksi”, koska hänelle oli tullut Jumalan sana. Täten Jeesuksen sana (Joh10) tarkoittanee sitä, että jos niitä, joilla on jumalallinen virka, voidaan pitää ”jumalina”, kuinka paljon enemmän voi se olla Jumalan Poika, jonka Jumala on valinnut ja lähettänyt (jakeet 34-36)

      Tuo Ps82 pointti on mielestäni se, maallisten tuomareiden on toimittava puolueettomasti ja oikeudenmukaisesti, koska tuomareiden on seisottava jonakin päivänä Tuomarin edessä. Nuo ”Jumalan pojat” mainitaan vain neljässä kohdassa (Blueletterbible) Gen6:2; 6;4 ja Job1:6; 2:1)
      Mielestäni on kuitenkin tehtävä ero Genesiksen ja Jobin kirjeen välillä koskien Jumalan poikia. Genesiksessä ne viittaavat tähän maailmaan, mutta Jobin kirjassa enkelimaailmaan. Kyse on mielestäni kahdesta eri asiasta. Genesistä koskien kyseessä on tuon ajan maailma (Ps82) ja Jeesuksen sana (Joh10). Tuo jumalallistuminen on oma kysymyksensä.

    • Kosti, jokainen Raamatun isostikin eriaikainen ilmaus: Jumalan tai usein myös monikossa ’jumalien pojat’ eivät tietenkään välttämättä viittaa samoihin olentoihin tai henkilöihin. Näiden ’jumalien’ eli alienien jälkeläiset olivat tietenkin heidän lapsiaan, joita sitten kutsutiin käsitteellä beni elohjim tai beni elim eli jumalien pojat tai lapset.

      Muuten on mielenkiintoista, että kansa vaati Aaronia valamaan itselleen kultaisen vasikan tai oikeammin kultaiset v a u n u t niiden ’jumalien’ vastineeksi, jotka olivat johtaneet heidät pois Egyptistä! Keitäs nämä jumalat olivat olleet? Kohdassa on luonnollisesti käännösväärennyksenä yksikkö Jumalan:

      1 Kun kansa näki, että Mooses oli myöhässä tulossa alas vuorelta, kansa kokoontui Aaronia vastaan ​​ja sanoi hänelle: ”Tule! Tee meille j u m a l i a, jotka k u l k e v a t meidän edellämme, sillä tämä on Mooses, joka toi meidät ylös. Egyptin maasta emme tiedä, mitä hänelle on tapahtunut. ”עֲשֵׂ-לָנ אֱלֹים אֲשֶׁר יֵלְכ לְפָנֵינ

      4 Hän otti [ne] heidän käsistään, muotoili sen kaiverrustyökalulla ja teki siitä sulan vasikan, jonka päälle he sanoivat: ”N ä m ä ovat sinun j u m a la si, Israel, j o t k a ovat t u o n e e t sinut maasta. Egyptistä!”

      8 He ovat nopeasti kääntyneet pois polulta, jonka minä olen heille käskenyt; he ovat tehneet itsestään sulan vasikan! Ja he ovat kumartuneet sen eteen, teurastaneet sille teurasuhreja ja sanoneet: ’N ä m ä ovat sinun jumalasi, Israel, jotka ovat j o h d a t t a n e e t sinut Egyptin maasta’. ”

      Miksi Aaron nimittää yhtä kultaista tekemäänsä vasikkaa monikossa jumaliksi? Koska kyseessä ei ollut vasikka vaan vaunut monine ajajineen eli ’jumalineen’

    • Tuo hebrean sana עֵגֶל tarkoittaa luonnollisesti vasikkaa, joka mainitaan hebrean tekstissä 33 kertaa. Ei sitä voi ”vaunuiksi” kääntää. Toki olet oikeassa siinä, että tuo elohim viittaa jumaliin, kuten monessa muussakin kohdassa hebrean tekstissä. Kuten myös tuossa edellä lainaamassani teksissä, kun Mooses asetetiin ”jumaliksi” Faaraolle. Samoin myös luomiskertomus. ”bə·rê·šîṯ bā·rā ’ĕ·lō·hîm;…”

    • Kosti kyllä agal voidaan kääntää vaunuiksi, koska sen yksi vanha merkitys on nimenomaan kärryt.(Gezenius 5699, Genesis 45:19) Sanan osa gal merkitseekin ympyrä, rengas eli viitta vaunujen jurikin pyöriin.
      Eihän kansaa mikään vasikka Egyptistä johtanut vaan nimenoman pilven ja savunpatsas, jonka merkaba-vaunut jättivät jälkeensä.

      Miksi ’jumalat’, joiden jälkeinen verbikin on monikossa, on käännetty väärin yksikköön? Halutaanko lukijoita hämätä?

    • ”ja hän otti vastaan kullan heidän käsistään, kaavaili sitä piirtimellä ja teki siitä valetun vasikan. Ja he sanoivat: ”Tämä on sinun jumalasi, Israel, se, joka on johdattanut sinut Egyptin maasta.”

      Hebreaksi egel tarkoittaa nuorta sonnivasikkaa. Sonnipatsas oli kanaanilaisten hedelmällisyydenjumalan symboli. Useita reliefi ja patsaita löytyy jossa Jumala seisoo sonnivasikan päällä. Ilmeisesti kyseessä oli sonnijalusta jonka päällä Jahven uskottiin seisovan näkymättömänä. Liiton arkunpäällä oleva armonistuin ja kaksi kerubia oli vastaava ( 2 Ms. 25:22).

    • Paajasen siteeraama väärinkäännetty kohta kääntyy sanankukaisesti:
      4 Hän otti [ne] heidän käsistään, muotoili sen kaiverrustyökalulla ja teki siitä sulan vasikan,(tai vaunut) jonka päälle he sanoivat: ”N ä m ä ovat sinun j u m a la si, Israel, j o t k a ovat t u o n e e t sinut maasta Egyptistä!”

      Ja egal sanan juurimerkitys on verbinä ’pyöriä’ ja substantiivina ’rengas pyörä,’ mistä johdannainen vaunut, sillä vaunut kulkivat juuri pyörien päällä. Konteksti määrää mikä on luonteva käännös, sillä ’vaskikan merkityksen sana egal sai sonnivasikan nenärenkaasta. Mutta kumpi kansa erämaassa johti vaunut vai vasikka?
      Tulisista vaunuista saattoi kyllä lähteä tuli ja savupatsaita mutta tuskin vasikasta. Ja niinpä heprealaiset älyllisesti rehelliset katsovatkin että kansaa johti erämaassa merkaba-vaunut tai oikeammin merkaba vaunuista käsin.

    • Noissa, ei nyt mitään ihmeellistä ole. Raamatun kuvaukset kertovat juuri tuosta. Raamatun tutkijoiden keskuudessa nämä on tiedetty ajat sitten. Langenneet enkelit yhtyivät ihmisten tyttäriin, ja syntyi jättiläisiä. He tulivat avaruuden halki.

    • Suuria aitojakin luurankoja on toki löydetty jo aikaa. Vuonna 1933 lähellä Stalvilleä, Missourissa, pientä lomakylää Ozarksissa, paikallinen 16-vuotias poika nimeltä Billy Harman löysi ihmisen jäänteitä kuopasta (Puckettin luola lähellä Meramec-jokea). Hän pelästyi nähdessään ihmisen luita ja juoksi karkuun. Mutta myöhemmin hän kertoi löydöstään. Arkeologit kaivoivat sieltä jättimäisen ihmisen luurangon, jonka pituus oli 244 senttimetriä.

    • Jeesus palaa maailman viimeisenä päivänä, ja jokainen tuomitaan uskon ja tekojen mukaan. Ihminen päätyy joko ikuiseen rauhaan ja lepoon tai ikuiseen vaivaan eroon hyvyyden lähteestä Jumalasta.