Sosiaalinen media vauhdittaa Jouluradiota ennätyskuunteluun

Jouluradio_sos._mediassa_205

– Nämä ovat ennusmerkkejä siitä, että Jouluradio on tänä vuonna kuunnellumpi kuin aiempina vuosina. Olemme tarkkaan seuranneet, mitä kuuntelijamme viestivät sosiaalisessa mediassa, toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne toteaa.

Facebook-sivuilla kysellään eri paikkakuntien radiotaajuuksia ja viestitään mahdollisista teknisistä ongelmista. Esimerkki sosiaalisen median vahvasta vaikutuksesta on, että Jyväskylän seurakunta päätti lähteä mukaan Jouluradioon kuudentena päivänä yleisön pyynnöstä, ja nyt Jouluradio kuuluu sielläkin.

– Koska kanavalla ei ole paljon toimitettua ohjelmaa, kanava saa ”kasvot” sosiaalisessa mediassa. Kuuntelijoilla on mahdollisuus vaikuttaa ja nähdä, ketkä ja miten Jouluradiota tehdään, Kalliorinne sanoo.

Yhtäaikaisten kuuntelijoiden määrä verkkoradioissa on tähän mennessä yltänyt 4 100 kuulijaan. Uusilla Kauneimmat joululaulut ja Julradion -kanavilla on ollut satoja yhtäaikaisia kuuntelijoita kummallakin, mutta verkkoradioiden suurimman suosion on saavuttanut Pikku jouluradio parhaimmillaan noin 500 yhtäaikaisella kuuntelijalla.

Edellinen artikkeliEspoon seurakunnat varasivat ison rahan syrjäytymisen ehkäisyyn
Seuraava artikkeliPyöreän pöydän tapaamisessa toivottiin ihmisoikeusseminaaria