Applen kohutun iPad-tablettitietokoneen myynti alkoi Suomessa tänään pitkän odotuksen jälkeen.
– Kristillinen ympäristö on aarreaitta tablettijulkaisemiselle, sanoo Kustannus-Osakeyhtiö Kotimaan toimitusjohtaja Jaakko Tapaninen.
– Sekä kristillinen sisältö että kristillinen sosiaalinen ulottuvuus tarjoavat loputtomasti mahdollisuuksia uusiin julkaisuihin ja palveluihin. Kehitystyö on erityisesti Yhdysvalloissa jo nyt kiivasta. Uutta on mahdollisuus yhdistää kirjaa, kuvaa, uutista, paikkatietoa ja sosiaalista mediaa miellyttävälle, uskottavalle ja mukana kulkevalle alustalle.
Tapanisen mukaan Kirjapaja tuo vielä tänä syksynä markkinoille e-kirjoja jotka soveltuvat iPadille.
– Uusia tapoja nauttia kristillisistä tietosisällöistä kehitetään Kotimaa-yhtiöissä monessa yksiköissä parhaillaan, mutta niistä kerrotaan sitten kun on mitä näyttää ja käyttää.
Ei ratsasteta yhdellä teknologialla
Kirkon Hengellinen elämä verkossa -hankkeen päällikkö Hannu Majamäki sanoo, että he ovat seuranneet iPadin voittokulkua, mutta eivät ole halunneet omissa suunnitelmissaan sitoutua vain yhteen teknologiaan tai yhteen laitetyyppiin.
– Menemme siellä missä massat menevät, emme ole uuden teknologian pioneereja. Ihmiset saavat päättää, mikä on se teknologia ja laitteisto, jota he käyttävät, Majamäki sanoo.
+ Useat suomalaiset kirja-, aikakauslehti- ja sanomalehtikustantajat ovat kehittäneet ja testanneet omia tuotteitaan iPad-ympäristössä jo kuukausien ajan
.+Tällä hetkellä ainakin Suomen Kuvalehti, Tekniikan Maailma, Suosikki, Anna ovat tehneet iPad-verionsa. Gloria, Tietokone ja Helsingin Sanomat ovat myös tuomassa markkinoille lähiaikoina omat iPod-lehtiversionsa.
Ilmoita asiavirheestä